Managementul Relatiilor cu Clientii

Managementul Relaţiilor cu Clienţii (CRM) nu este un modul independent, ci o vedere de ansamblu asupra tuturor clienţilor actuali şi potenţiali şi a activităţilor legate de aceştia.

Funcţiile de management a clienţilor sunt parte integrantă a activităţilor economice. În contrast cu tradiţionalele sisteme, CRM nu necesită sincronizarea proceselor pentru asigurarea funcţionalităţii bazei de date, ceea ce premite consultarea în timp real a istoricului relaţiilor cu partenerul (client sau furnizor) (vânzări/achiziţii şi preţ, expediţii/recepţii, facturi, încasări/plăţi), produse comandate de un client şi nelivrate, produse comandate la un furnizor şi nerecepţionate.

Conducerea şi urmărirea activităţii. X-ERP suportă următoarele tipuri de cereri (sesizări):
– Informaţii – cereri (ne)structurate din pagini de web sau email
– Service – cereri structurate de a presta servicii la un anumit timp şi loc
– Datorie – cereri structurate de recuperare a debitelor
– Contare – cereri structurate cu privire la o anumită comandă de client sau furnizor, expediţie, factură sau plată
– Garanţie – cereri structurate cu privire la produse sau servicii
– Ajutor – cereri structurate de asistenţă (din partea clienţilor).

În funcţie de tip, cererea(sesizarea) poate fi automat convertită spre un document ţintă (ofertă, comandă sau factură). Se poate trimite manual sau automat un e-mail de confirmare căruia i se poate atribui un număr de înregistrare. Cererea (sesizarea) poate fi atribuită unui anumit utilizator (furnizor, client). Folosind numărul de înregistrare cel care crează informaţia o poate şi actualiza. Facilităţile de management asigură răspunsul în timp util. Sesizarea poate fi închisă de client sau de angajat.

Cererile pot fi, de asemenea, generate pe baza stării contului (ultima dată de vânzare, plăţi în avans, etc.), servicii prestate clientului sau vânzări viitoare.

Managementul Campaniilor de marketing.

Păstrarea clienţilor este o misiune crucială pentru orice companie. X-ERP permite aceasta prin crearea de corespondenţă sau cereri pentru (tele)vânzările viitoare. Criteriile pentru campanii pot fi: ultima vânzare, volumul vânzărilor, cantitatea de produse cumpărate, etc. Pentru a atrage noi clienţi, adresele potenţialilor clienţi pot fi importate din corespondenţă sau cereri.

Eficienţa campaniilor de marketing poate fi măsurată prin volumul vânzărilor sau profitul generat.

Analiza profitabilităţii clientului. Se pot genera rapoarte cu privire la vânzările sau profitul realizat de un anumit client sau un grup de clienţi, pentru o anumită perioadă de timp.

Solicitare de informaţii on-line (Self Service). Tuturor reprezentanţilor partenerilor de afaceri l-i se poate permite să-şi vadă propriile informaţii şi statutul. Ei pot crea informaţii sau cereri de extrase de cont pentru a iniţia colaborări viitoare sau plăţi.